Nadżerka w żołądku i helicobacter.

Choroby układu pokarmowego; przełyku, żołądka, jelit, wątroby, trzustka, dróg żółciowych, odbytu)
madziisz
Użytkownicy
Posty: 3
Rejestracja: 26 cze 2016, o 13:03

Nadżerka w żołądku i helicobacter.

Post autor: madziisz »

Witam, mam 21 lat. Prawdopodobnie (ponieważ dokładnie nie jestem pewna) w technikum 1/2 klasa zaczęłam dostawać nadkwaśności oraz zgagi, przyznam się, że wtedy nie uważałam tego za coś ważnego i groźnego, więc tak sobie z tym żyłam czasem narzekając na to i na ból w żołądku. W międzyczasie stwierdzono u mnie nerwice wegetatywną (jestem osobą bardzo nerwową, chociaż już się to zmienia). Niecały rok temu postanowiłam jednak pójść z tym do lekarza, dostawałam controloc 40 i 20 - różnie. Przy nadkwaśności czułam się normalnie, jedynie jak miałam/mam zgagę to jest ze mną źle, nie jestem w stanie wstać z łóżka, ciągle czuje pusty żołądek, mdłości, nudności - oczywiście nie za każdym razem są te objawy. Badania na bakterie helicobacter z krwi i nic! I gdy pewnego dnia wymiotowałam przy zgadze poprosiłam lekarza rodzinnego o skierowanie na gastroskopie. Badanie miałam 24 czerwca 2016r. Więc w piątek. Wyszło mi, że wszystko jest prawidłowo, jedynie, albo aż aftowa nadżerka w antrum oraz dodatni test na tą bakterie i rozpoznanie: 'Zapalenie żołądka' Pytanie moje:
Więc czemu z krwi wyszło negatywnie? Między badaniem z krwi a gastroskopią było jakieś 4 miesiące.
Co oznacza, że nadżerka jest w antrum?
Czy przy podaniu antybiotyków zostanę całkowicie wyleczona, czy nadżerka wtedy 'zniknie'? Jak to wygląda?

Prowadzę raczej zdrowy tryb życia, jem zdrowo, ćwiczę, jedynie fakt, że jestem osobą nerwową.
dimedicus

Re: Nadżerka w żołądku i helicobacter.

Post autor: dimedicus »

Badanie z krwi nie jest miarodajne. Bardziej miarodajne są testy UBT oraz serologiczne.
madziisz pisze: aftowa nadżerka w antrum oraz dodatni test na tą bakterie i rozpoznanie: 'Zapalenie żołądka'